Over ons

Filmtheater Louis Hartlooper Complex en het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht organiseren sinds 2010 ieder jaar een filmreeks met wetenschappelijke explicateurs. Onder de titel Science & Fiction worden op vier avonden vier bijzondere films vertoond. De filmreeks Science & Fiction brengt prikkelende wetenschap en films van betekenis samen. In de geest van filmexplicateur Louis Hartlooper houden wetenschappelijke onderzoekers een korte inleiding bij iedere film. Na afloop kunnen bezoekers met hen in gesprek.

USBO – middenin de samenleving

Het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht ziet de filmreeks Science & Fiction als een mooie gelegenheid om thema’s uit de Bestuurs- en Organisatiewetenschap onder de aandacht te brengen van een breed publiek. USBO is een gerenommeerd instituut van de Universiteit Utrecht met een krachtige reputatie op het gebied van onderwijs, onderzoek en organisatieadvies. Het departement staat middenin de samenleving en wil dat graag laten zien, ook in deze samenwerking met het Louis Hartlooper Complex.

Louis Hartlooper Complex

Meer weten?

Heb je een vraag over Science & Fiction? Stuur dan een e-mail naar Gert den Toom.